سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

?? ???

?? ???

شاهرخ، حر انقلاب اسلامی

 درمورد شهیدی می نویسم که شاید کمتر کسی این پهلوان را بشناسد، شهیدی که در 31 سال عمر خود فراز و نشیب های زیادی را طی کرد، اما در آخر خوشبختانه دعای مادرش مستجاب شد و و عاقبت به خیر شد.شهید شاهرخ ضرغام معروف به حر انقلاب اسلامی.
مادرش می گفت سند خانه را همیشه آماده بر روی تاخچه گذاشته بود! هر روز دعوا، چاقو کشی و مکافات؟! از قد و قامت که ماشاالله کم نداشت، ارازل های به نام تهران وقتی اسم شاهرخ می آمد سوراخ موش پیدا می کزدند!
اما محرم که می شد دیگر فرق داشت، حرمت امام حسین(ع) را نگه می داشت و این دهه محرمی را نه شرب خمر می کرد، نه دعوا و ...
رگه هایی از جوانمردی و غیرت در او دیده می شد، توجه داشته باشید که این حد و مرزها و خط قرمزهایی که برای خود داشت باعث عاقبت به خیری او شد. روزی وارد کاباره شد و متوجه زنی شد که پشت صندوق ایستاده و آرام و قرار ندارد، وقتی از زن پرسید که مشکلت چیست، او گفت که زن با حجابی هست و مجبور شده است که در اینجا کار کند. شوهرش مرده بود و دو بچه کوچک داشت. شاهرخ اینها را که شنید غیرتش اجازه نداد که زن در آن محیط کثیف بماند. خانه برای آنها اجاره کرد و ماهیانه اجاره خانه و خرجی آنها را می داد. بدون اینکه بخواهدبه زن پیشنهاد ازدواج دهد یا اینجور مسائل که شاید اگر ما بودیم ...
وقتی که نام امام خمینی(ره) بر سر زبانها افتاد، در زندگی شاهرخ نیز تغییر و تحولاتی رخ داد، از مریدان امام شد و به صف یاران امام پیوست. بر روی سینه اش خالکوبی کرده بود " فدات شم خمینی"!
در جنگ تحمیلی به جبهه های جنوب رفت و در گروه چریک های فدایی به فرماندهی شهید سید مجتبی هاشمی بود، اسم شاهرخ که می آمد عراقی ها از ترس غالب تهی می کردند. به او می گفتند غول آدم خوار! برای سرش جایزه گذاشته بودند. شاهرخ سر انجام در یکی از عملیات ها در سال 59 در مناطق عملیاتی آبادان به مقام شهادت رسید و شهید جاوید الاثر شد. روحش شاد و یادش گرامی
هدف بنده از نوشتن درمورد این شهید این بود که مهم عاقبت بخیری ماست، چرا که بودند جوانهای مانند این شهید عزیز که به فرموده امام (ره) را 50 ساله عابدان را یک شب طی کردند و سرانجام عاقبت بخیر شدند، در مقابل هم داشتیم عابدان و بزرگانی که 70 سال عبادت خود را با وسوسه دوست و رفیق همیشه همراهمان، جناب شیطان رجیم همه را به باد فنا دادند و جهنمی شدند.
در پایان از پروردگار طلب می کنیم که با تمام فراز و نشیب هایی که در زندگی داریم، توفیق انجام عمل نیک را از ما نگیرد و ما را عاقبت به خیر کند.

"دوستان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این شهید عزیز، کتاب شاهرخ، حر انقلاب اسلامی را مطالعه فرمایید. التماس دعا" 


به روایت لینک:
هات فان : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت منجی بشریت برای صاحب سایت محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.