سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

?? ???

?? ???
چرا جوانان فیلم و عکس مبتذل نگاه نکنند؟

این روزها سایت‌ها و منابع الکترونیکی بسیاری در کنار شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال ترویج فرهنگ بی‌بند و باری غربی و نابسامانی در هویت جوانان این مرز و بوم هستند و هزینه‌های بسیاری را در این راه صرف می‌کنند؛ به همین جهت برخی از آنان مبادرت به پخش تصاویر و فیلم های مبتذل می‌کنند و فضای مجازی به آنان اجازه می‌دهد تا با کمترین کنترل ممکن اقدامات شومشان را انجام دهند.
البته در این میان وزارت فرهنگ و سازمان های مربوطه نیز اقدامات مناسبی را انجام داده‌اند، اما باید توجه داشت که بیشتر مخاطبان این‌گونه برنامه‌های فاسد، جوانان و نوجوانان کشورمان هستند و باید آگاهی‌های لازم و ضروری در این زمینه را در اختیار آنان قرار داد تا به هنگام برخورد با این قبیل برنامه‌ها بتوانند راه صحیح و درست را تشخیص دهند.
در همین رابطه حضرت آیت الله مظاهری در سلسله درس‌های اخلاقی خود درباره این موضوع فرموده‌اند: «سرانجام نگاه حرام و آلوده، بی‌عفتی است. قرآن کریم با ظرافت خاصی، مردان و زنان را به "غضّ بصر" یا "خودداری از نگاه" فرا می‌خواند و در کنار آن به پاکدامنی و حفظ عفت سفارش می‌فرماید:
«به مؤمنان بگو چشم‌هاى خود را از نگاه به نامحرمان فرو گیرند و دامان خود را از بى عفتى حفظ کنند؛ این براى آنان پاکیزه تر است. خداوند به آنچه انجام مى‌دهند، آگاه است و به زنان با ایمان بگو چشم‌هاى خود را از نگاه هوس آلود فرو گیرند و دامان خویش را از بى عفتى حفظ کنند و زینت خود را  جز آن مقدار که از آنان نمایان است، آشکار نکنند.» (سوره مبارکه نور، آیه 31-30)

بنابراین، نگاه شهوت‌انگیز و آلوده، خطرناک است و توبه از آن، مبارزه جدی می‌طلبد. در این مبارزه نیز ممکن است گاهی پیروز شد و گاهی شکست خورد، اما نباید ناامید و دلسرد شد، بلکه باید همت کرد و انصراف از نگاه را ادامه داد تا در نهایت پیروز شد. همچنین کمک گرفتن از نماز اوّل وقت به جماعت و مداومت بر ذکر، در این مبارزه، کارساز است.
نگاه به عکس و فیلم مبتذل نیز گناه است و مفاسد فراوانی دارد. جوانان باید از نگاه به فیلم‌های تحریک آمیز و شهوت انگیز بپرهیزند و در صورت نگاه، توبه کنند. به تجربه اثبات شده است، نگاه به فیلم‌های شهوت‌انگیز، موجب اختلاف شدید خانوادگی می‌شود و در بسیاری از موارد، منجر به طلاق می‌شود.»


به روایت لینک:
هات فان : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت منجی بشریت برای صاحب سایت محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.