سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

?? ???

?? ???

راهکارهایی برای جلوگیری از انتشار اطلاعات شخصی

با توجه به خطرات موجود در فضای مجازی و استفاده از رایانه و انواع لوازم الکترونیکی دارای حافظه، راهکارهایی برای جلوگیری از انتشار اطلاعات شخصی و امنیت کاربران ارائه می شود که به صورت مشروح به آن می‌پردازیم.

 

رایانه‌های شخصی

1. هنگام استفاده از سیستم عامل ویندوز (WINDOWS) حتما از فایروال (FIREWALL) نرم افزاری و آنتی‌ویروس (ANTI-VIRUS  ) استفاده نمایید و ترجیحا فایروال ویندوز روشن باشد.

2. برای استفاده از اینترنت حتما از دو اکانت (ACCOUNT) استفاده کنید؛ به این گونه که زمانی که رایانه شما به اینترنت متصل می‌شود با نام کاربری guest (مهمان) وارد شوید و زمانی که با نام کاربری ادمین(ADMIN) (مدیر سیستم) وارد می‌شوید، به اینترنت متصل نباشید.

3. تصاویر و فیلم‌های شخصی خود را به هیچ عنوان در هارد دیسک رایانه نگهداری نکنید. برای نگهداری این فایل‌ها از حافظه‌های جانبی یا دیسک‌های فشرده استفاده کنید و صرفا زمانی که سیستم شما به اینترنت متصل نیست از این اطلاعات استفاده کنید.

4. هنگام استفاده از اینترنت، یوزرنیم (USERNAME) و پس‌وردهای (PASSWORD) خود در سایت‌های مختلف را ذخیره نکنید و برای هر بار استفاده آنها را مجددا تایپ نمایید.

5. بعد از هربار استفاد از اینترنت، کوکی‌های (COOKIE) خود را پاک کنید.

6. هنگام خرید اینترنتی حتما از کیبرد مجازی (VIRTUAL KEYBOARD) خود سایت‌ها برای ورود کلمه عبور استفاده کنید.

7. برای خرید اینترنتی حتما از سایت‌های معتبر استفاده نمایید.

8. وب‌کم (WEB CAM) خود را فقط در موارد نیاز به سیستم متصل کنید و در بقیه موارد از سیستم جدا کنید.

9. هنگام استفاده از اسکنر (SCANNER)، سیستم شما به اینترنت متصل نباشد.

10. اطلاعات شخصی خود را ایمیل (EMAIL) نکنید.

11. هنگام استفاده از شبکه‌های مجازی و سایت‌های اینترنتی که نیاز به ثبت نام دارند، از هویت مجازی استفاده کنید و از درج اطلاعات شخصی خود، آدرس و تلفن جدا خودداری کنید.

12. تصاویر خود را در سایت‌ها قرار ندهید.

13.‌ از قفل اثر انگشتی (FINGER PRINT LOCK) نوت‌بوک‌ها (NOTEBOOK) و سایر وسایل جانبی استفاده نکنید.

 لوازم جانبی

1. زمانی که دوربین، موبایل و سایر لوازم جانبی خود را برای تعمیر به تعمیرگاه تحویل می‌دهید، حافظه آن را خارج کرده و در اختیار تعمیرکار قرار ندهید.

2. از خرید و فروش حافظه‌های جانبی و فلش‌مموری‌های (FLASH MEMORY) کارکرده جدا خودداری فرمایید.

3. تصاویر شخصی خود را به هیچ عنوان بر روی موبایل قرار ندهید.

4. زمانی که موبایل خود را برای تعمیر می‌فرستید، یک بک‌آپ (BACKUP) از آن روی مموری (FLASH MEMORY) گرفته، مموری را خارج کنید و موبایل را ریست (RESTART) کلی کنید و به تنظیمات کارخانه برگردانید تا تمام اطلاعات از جمله شماره تلفن‌ها از روی موبایل پاک شود. پیامک‌ها را نیز پاک کنید و بعد از تعمیر دوباره با استفاده از بک‌آپی که گرفته‌ایدکل اطلاعات شما بازیابی می‌شود.

5. اطلاعات شخصی و تصاویر خود را بر روی هاردهای اکسترنال (EXTERNAL HARD DRIVE) و لوح‌های فشرده (CD و DVD) نگهداری کنید و این وسائل را در حالتی که نیاز ندارید، از سیستم جدا کرده و در جای امن نگهداری کنید و هرگز هنگام استفاده به اینترنت متصل نباشید.




به روایت لینک:
هات فان : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت منجی بشریت برای صاحب سایت محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.