سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

?? ???

?? ???

تذکر امام خامنه ای به وبلاگ نویسان

 سلام خدمت همه بازدیدکنندگان عزیز، مشغول به وبگردی و بازدید از سایت ها و وبلاگ های ارزشی بودم که مطلب زیر را انتخاب کردم که به نظر بنده اتمام حجت حضرت آقا با حزب اللهی ها در عرصه جنگ نرم و جهاد سایبری است، امیدوارم که عمل کنیم، قبل از خواندن برای تعجیل در فرج آقا امام زمان، سلامتی مقام معظم رهبری، شادی روح امام و شهدا و پیروزی اسلام در عرصه سایبری صلوات فراموش نشود. التماس دعا 

 

 

اقبال مثبت رویش‌های جدید انقلاب اسلامی به فضای سایبر در حالی رواج پیدا کرده‌ که به دلیل برخی از آسیب‌ها، رهبر معظم انقلاب در این باره تذاکراتی را ایراد کرده‌اند.

از برکات فتنه سال گذشته تبدیل فضای اینترنت از ابزاری صرفا ارتباطی به بستری فرهنگی بود. البته این مسئله پیش از این هم در میان جوانان ارزش‌گرا و ولایت‌محور وجود داشت که فتنه سال گذشته به گسترش دامنه و فراگیری آن انجامید. آسیب شناسی، بازخوانی و توجه به عملکرد و فعالیت وبلاگ‌نویسان متعهد در فضای مجازی از ضروریات ارتقای این بستر فرهنگی است.

اقبال مثبت رویش‌های جدید انقلاب اسلامی به فضای سایبر البته بدون آسیب هم نبوده است تا جایی که در دو مرحله، تذکر رهبر عزیز انقلاب را در پی داشت.حضرت علی علیه السلام می‌فرمایند: «اگر با شمشیر بر بینى مؤمن بزنم که دشمن من شود، با من دشمنى نخواهد کرد و اگر تمام دنیا را به منافق ببخشم تا مرا دوست بدارد، دوست من نخواهد شد.»

این مسئله فارغ از نگاه مچ‌گیرانه و انگشت اتهام‌زنی به این و آن، توجه به یک نکته مهم و مغفول را ضروری می‌سازد: بازخوانی عملکرد گذشته، آسیب‌شناسی راه طی شده و تدوین منشوری برای نحوه عملکرد افسران جنگ نرم در فضای سایبر.

لازم است بزرگان قوم و استخوان خرد کرده‌های این مسیر دور هم جمع شده و منشوری بر پایه قواعد اخلاقی، ولایی و اعتقادی برای جماعت کیبورد به دست تنظیم کنند تا دیگر بهانه به دست دشمن نداده و از همه مهم‌تر موجبات رنجش رهبر عزیزمان فراهم نشود.

این تذکر می‌تواند فصل جدیدی را در شکل‌گیری یک مطالبه و اقدام جدی برای تنظیم منشور، تعیین میزان و خط کشی برای سنجش عیار فعالیت‌های نیروهای حزب‌اللهی رقم بزند. البته کار جهادی دستورالعمل و بخش‌نامه بردار نیست، بازخوانی، آسیب سنجی و تنظیم قواعد و اصول، اتمام حجتی است که راه را بر اشتباهات بعدی ناهموار، نقاط ضعف و قوت را مشخص و تاحدودی به انسجام فعالیت‌های سایبری امت حزب الله می‌انجامد، مضاف بر آنکه بهانه را از دست دشمن برای سوءاستفاده و مظلوم‌نمایی خواهد گرفت.

واقعیت این است که دامنه تأثیرگذاری فعالیت وبلاگ نویسان ارزشی و متعهد در فضای مجازی، فتوحات بسیاری را در جنگ نرم به ارمغان آورد، ولی نباید اجازه داد دشمن از تنگه‌هایی که نادیده گرفته شده ما را غافلگیر کند. اکثر وبلاگ نویسان تکلیف محور فضای مجازی تاکنون از روی احساس تکلیف، بدون آموزش‌های خاص و بر اساس تربیت دینی عمل کرده‌اند؛ بازخوانی، آسیب شناسی و تدوین اصول برای این جهاد در عرصه سایبر مسئله ای است که تنگه‌ احد جنگ نرم را برای رخنه، شبیخون دشمن کور می‌سازد و برکتی است که از فرمایشات و تذکرات حکیمانه و روشنگرانه رهبر عزیز انقلاب حاصل می‌شود.

تذکر اول رهبر عزیز انقلاب به وبلاگ نویسان
«واقعاً یکى از چیزهایى که ما همه‌مان [باید توجه کنیم]، به مردم هم باید بگوییم، یاد بدهیم که توجه بکنند این است که: به صرف توهم اینکه حالا این کار مصلحت دارد، دست‌شان را، یا قلم‌شان را، یا وبلاگ‌شان را آزاد نکنند که هر چه به ذهن‌شان آمد، آن را بگویند؛ اینجور نیست، چون وسایل مدرن امروز همه مشمول همین حکم است. یعنى خواندن وبلاگ هم مثل خواندن کاغذ است، کتاب است، نامه است، مثل شنیدن حرف است. استماع غیبت شامل همه اینها می‌شود؛ یعنى ملاک استماع در اینها وجود دارد مسلماً.»

تذکر دوم رهبر فرزانه انقلاب
«فضاى اهانت و هتک حرمت در جامعه، یکى از آن چیزهایى است که اسلام مانع از آن است؛ نباید این اتفاق بیفتد. فضاى هتک حرمت، هم خلاف شرع است، هم خلاف اخلاق است، هم خلاف عقل سیاسى است.

انتقاد، مخالفت، بیان عقاید با جرئت، هیچ اشکالى ندارد، اما دور از هتک حرمت‌ها، اهانت‌ها، فحاشى،  دشنام و این چیزها.

همه هم در این زمینه مسئول‌اند. این کار علاوه بر اینکه فضا را آشفته می‌کند و اعصاب آرام جامعه را به هم می‌ریزد که امروز احتیاج به این آرامش هست، خداى متعال را هم از ما خشمگین می‌کند.»

منبع: رجا نیوز


به روایت لینک:
هات فان : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت منجی بشریت برای صاحب سایت محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.