سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

?? ???

?? ???
چرا جوانان فیلم و عکس مبتذل نگاه نکنند؟

این روزها سایت‌ها و منابع الکترونیکی بسیاری در کنار شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال ترویج فرهنگ بی‌بند و باری غربی و نابسامانی در هویت جوانان این مرز و بوم هستند و هزینه‌های بسیاری را در این راه صرف می‌کنند؛ به همین جهت برخی از آنان مبادرت به پخش تصاویر و فیلم های مبتذل می‌کنند و فضای مجازی به آنان اجازه می‌دهد تا با کمترین کنترل ممکن اقدامات شومشان را انجام دهند.
البته در این میان وزارت فرهنگ و سازمان های مربوطه نیز اقدامات مناسبی را انجام داده‌اند، اما باید توجه داشت که بیشتر مخاطبان این‌گونه برنامه‌های فاسد، جوانان و نوجوانان کشورمان هستند و باید آگاهی‌های لازم و ضروری در این زمینه را در اختیار آنان قرار داد تا به هنگام برخورد با این قبیل برنامه‌ها بتوانند راه صحیح و درست را تشخیص دهند.
در همین رابطه حضرت آیت الله مظاهری در سلسله درس‌های اخلاقی خود درباره این موضوع فرموده‌اند: «سرانجام نگاه حرام و آلوده، بی‌عفتی است. قرآن کریم با ظرافت خاصی، مردان و زنان را به "غضّ بصر" یا "خودداری از نگاه" فرا می‌خواند و در کنار آن به پاکدامنی و حفظ عفت سفارش می‌فرماید:
«به مؤمنان بگو چشم‌هاى خود را از نگاه به نامحرمان فرو گیرند و دامان خود را از بى عفتى حفظ کنند؛ این براى آنان پاکیزه تر است. خداوند به آنچه انجام مى‌دهند، آگاه است و به زنان با ایمان بگو چشم‌هاى خود را از نگاه هوس آلود فرو گیرند و دامان خویش را از بى عفتى حفظ کنند و زینت خود را  جز آن مقدار که از آنان نمایان است، آشکار نکنند.» (سوره مبارکه نور، آیه 31-30)

بنابراین، نگاه شهوت‌انگیز و آلوده، خطرناک است و توبه از آن، مبارزه جدی می‌طلبد. در این مبارزه نیز ممکن است گاهی پیروز شد و گاهی شکست خورد، اما نباید ناامید و دلسرد شد، بلکه باید همت کرد و انصراف از نگاه را ادامه داد تا در نهایت پیروز شد. همچنین کمک گرفتن از نماز اوّل وقت به جماعت و مداومت بر ذکر، در این مبارزه، کارساز است.
نگاه به عکس و فیلم مبتذل نیز گناه است و مفاسد فراوانی دارد. جوانان باید از نگاه به فیلم‌های تحریک آمیز و شهوت انگیز بپرهیزند و در صورت نگاه، توبه کنند. به تجربه اثبات شده است، نگاه به فیلم‌های شهوت‌انگیز، موجب اختلاف شدید خانوادگی می‌شود و در بسیاری از موارد، منجر به طلاق می‌شود.»


 چشم چرانی ، ورودی ورطه گناه !

پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند : « هیچ عضوی نیست مگر زنائی مناسب خود دارد ؛ زنای چشم نگاه آلوده است . »
همچنین مولای متقیان ، حضرت علی (ع) می فرمایند : « هر کس چشم چرانی کند ، خاطر خود را آزرده است و کسی که پیوسته عادتش این باشد ، همیشه در حسرت به سر می برد . »

چشم چرانی از نظر روانشناسان :
کلیه روانشناسان ، چشم چرانی را یک نوع انحراف روانی قلمداد می کنند . این انحراف هر گاه در کسی به وجود بیاید ، قابل توقف نخواهد بود و هر لحظه بر میزان آن اضافه خواهد شد . یک فرد چشم چران هرگز با چند ساعت چشم چرانی در روز راضی نمی شود و این حالت کم کم در او ایجاد یک حالت وحشیانه و حیوانی می کند که رفته رفته او را به یک بیماری روانی دیگر مبتلا می سازد . در این حال بیمار از تماشای بدن دیگران لذت می برد و این مرحله مقدمه ایجاد انواع سادیسم است .
اصولا اکثر بیماری های روحی جوانان از این رهگذر آغاز می شود . زیرا چشم می بیند و دل می خواهد و قلب برای بدست آوردن خواسته خود فعالیت می کند و روح تسخیر می شود و چون کار به جایی نمی رسد ، جبرطبیعی رشته لذت را پاره می کند و پارگی این رشته عامل ایجاد یک عقده روانی خواهد شد . در نتیجه روح جوان را متزلزل و آشوب می کند .

ز دست دیده و دل هر دو فریاد                  که هر چه دیده بیند دل کند یاد

 آثار و زیانهای جسمی چشم چرانی :
هرنگاهی دو صورت می تواند داشته باشد ؛ یا غدد داخلی را به ترشح مواد زاید وا می دارد و در خون مواد سمی جمع می کند و اعصاب را ملتهب کرده و گاه انسان را برای ارتکاب جرم و گناهی بزرگ آماده می کند ، یا بر عکس ایجاد انبساط و فرح نموده و شخص را برای انجام کار های نیک مهیا می سازد .
بد ترین نگاه ها که در ارگانیزم بدن اثر شوم طولانی مدت می کذارد ، نگاه شهوت انگیز است . دیدن مناظر شهوت زا و هیجان انگیز بخصوص برای جوانان که در دوران غلیان غریزه جنسی قرار دارند ، بزرگترین مصائب را یه بار می آورد . نگاه شهوت آلود تیری است که در کانون جان جای می گیرد و آتشی است که در خانه دل افروخته می شود و پیش از هر کسی خود بیننده را می سوزاند .
غریزه جنسی زمانی که مناظر شهوت انگیز در معرض دید انسان قرار می گیرد ، به صورت یک انقلاب جنسی در می آید که اگر مرتبا ارضاء شود از نظر تکرار ، و اگر ارضاء شود ازلحاظ وارد شدن شوکهای مکرر به مغز و قلب ، بیماری هایی غیر قابل علاج را به وجود می آورد .
روانپزشکان در افرادی که مدتی گرفتار تحریکات جنسی بدون ارضاء شده اند ، ناراحتی های عصبی و جسمی زیر را مشاهده کرده اند :

1- دشواری در تنفس ،
2- درد در اطراف قلب ،
3- بالا رفتن تپش قلب ،
4- درد و مالش معده ،
5- سردرد ،
6- هراس و دلهره ،
7- بیقراری و ناآرامی ،
8- بی خوابی و کم اشتهایی ،
9- ضعف جسمی و خستگی فکری و ...

آثار و زیان های اجتماعی چشم چرانی :
چشم چرانی یکی از بلا های بزرگ قرن ماست و اگر اندکی دقت کنیم متوجه می شویم که منشا بسیاری از جنایتها و تجاوز ها از همین رهگذر آغاز می شود . برای درک این حقیقت که تنها یک نگاه خیانت آمیز چگونه می تواند موجب به وجود آمدن ننگها و اعمال غیر انسانی شود ، به بررسی آمار هایی در این زمینه می پردازیم :
در سال 1962 در نیویورک در اثر چشم چرانی 2766 تصادف رخ داد که 380 فقره به قتل منجر شد ؛ طبق آمار 1650 طلاق صورت گرفت که با تحلیل کامل عامل اصلی آن چشم چرانی تشخیص داده شده است و همچنین 5000 فقره پرونده نزاع و قتل در اثر چشم چرانی تشکیل گردید .

1- روابط نا مشروع
اگر ما این مسئه را به دقت مورد بررسی قرار دهیم ، به این نتیجه خواهیم رسید که سرچشمه و منشا بیشتر این روابط از طریق چشم چرانی به وقوع می پیوندد . بدین معنی که در مرحله اول دختر و پسر با یک نگاه هوس آلود و شهوت انگیز ، شیقته و فریفته یکدیگر می گردند ؛ سپس به مرور زمان به یکدیگر نزدیک تر می شوند و رابطه ای بین آنها برقرار می شود ، و چه بسا همین دوستی و آشنایی به جایی برسد که پرده حیا و عفتی دریده شود و حیثیت خانواده ای بر باد رود . کما اینکه در جهان کنونی چنین وقایع شرم آوری به چشم می خورد و زیانهای جبران ناپذیر آن دامنگیر اجتماع میشود .
آمار تکان دهنده تولد فرزندان غیر قانونی ، سقط جنین ها و ازدواج هایی که در آنها دختر در حین اجرای عقد آبستن است شاهد این ادعا است . " فانی دشان" ، نویسنده مجله "ال" در مورد زنان دانمارکی تحقیقاتی کرده است که در مقاله ای می نوسید : « آزادی جنسی برای دختر ، با وجود همه پیشگیری ها و احتیاطها ، فقط یک نتیجه دارد : " یک کودک بی پدر " ! »

2- زنا
یکی دیگر از آثار جبران ناپذیری که از طریق چشم چرانی دامنگیر اجتماع می شود ، شیوع عمل ضد اخلاقی و ضد دینی زنا است .زیرا اگر باز این مسئله را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم ، خواهیم دریافت که مهمترین و اولین مرحله زنا از یک نگاه غیر مشروع سرچشمه می گیرد .
هنگامی که دو نفر مرتکب چنین گناهی می شوند ، این کار بدون مقدمه صورت نمی گیرد ؛ بلکه در ابتدا با یک نگاه نا مشروع آغاز می شود و در ادامه بدون در نظر گرفتن عواقب شوم آن دست به چنین عملی می زنند .
علاوه بر آثار وحشتناک روحی آن یر روی افراد ، از نظر جسمی نیز این عمل باعث شیوع بیماری های مقاربتی و رواج کورتاژ ( سقط جنین ) می شود . آمار شیوع این آثار را در کشور های آمریکا ، سوئد ، دانمارک ، انگلستان ، فرانسه ، آلمان و سایر کشور های غربی که معتقد به آزادی جنسی افراد در کشور های خود هستند ، نشان می دهد .
روح انسان همانند حوضی است که از آبی صاف و زلال پر شده باشد که اگر این آب را پاکیزه نگه دارد ، همیشه از جلوه آن لذت می برد و برعکس اگر صفای آنرا به کثافت آلوده سازد ، خیلی زود از تعفنش ناراحت می شود .
سخن را با حدیثی از امام سجاد (ع) به پایان می بریم که می فرمایند : « هر عضوی حقی بر انسان دارد و حق چشم یکی این است که آن را از نگاههای آلوده حفظ کنی و دیگر اینکه به نظر عبرت بنگری و برای دیدن آنچه موجب پیدایش دانش عمیق می گردد بکار بری . »

و من الله توفیق


بدبینی و سوء ظن را چگونه رفع کنیم؟

  سؤال:
سوء ظن و بدبینی نسبت به دیگران را چگونه از خود دفع کرده و از بین ببریم؟ و وقتی رفتاری یا حرفی از کسی دیده یا شنیده شد، زود قضاوت نکنیم و منصفانه برخورد کنیم؟
جواب:
خداوند متعال مى­فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ»؛1 اى کسانى که ایمان آورده­اید از بسیارى از گمان­ها بپرهیزید چرا که بعضى از گمان­ها گناه است.
و در آیه­ای دیگر دلیل هلاکت را بدبینی و گمان نادرست بیان کرده و می فرماید: «وَظَنَنتُمْ ظَنَّ السَّوْءِ وَکُنتُمْ قَوْمًا بُورًا»؛2 ظن و گمان بد بردید و هلاک شدید.
واضح و روشن است که سوء ظن و بدبینى مفاسد بسیار زیادى دارد. وقتى شخصى به کسى بد بین شد، به غیبت مبتلا شده، و به دیده منفى به او مى­نگرد، و در تعظیم و تکریمش تعلّل و کوتاهی مى­نماید، و خود را برتر و بهتر از او مى انگارد. در حالی که خطاب خداوند متعال به مؤمنین چنین است که مى­فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن جَاءکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیَّنُوا أَن تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ»؛3 اى افراد مؤمن اگر شخص فاسقى خبرى نزد شما بیاورد درباره آن تحقیق کنید (تا حقیقت بر شما آشکار شود)، مبادا از روى نادانى و جهل به گروهى آسیب برسانید، و از آن­چه کرده‏اید پشیمان شوید.
برای همین است که باید از این­گونه القائات شیطانى دوری کرده و آن­ها را تکذیب کرد. توصیه این است که اگر به کسی بدبین شوید هرچه ذهنتان آمد نگوئید که گناه بر شما نوشته نشود. و این تمرین باعث می­شود که بیشتر بفهمید، کمتر بگوئید. بر خلاف برخی که بیشتر می­گویند و کمتر می­فهمند، همین باعث می­شود که با پرگویان گنهکار محشور شوند.

 ----------------
پی نوشت ها:
1. حجرات (49)، آیه 12.
2. فتح (48)، آیه 12.
3.  حجرات (49)، آیه 6.


تاکسی وحشت

در یکی از روزهای گرم سال گذشته، زن جوانی با مراجعه به یکی لز کلانتری های استان قزوین ادعا کرد که مورد آزار و اذیت مردانی قرار گرفته است و به این ترتیب پروندهای پیش روی گاراگاهان پلیس گشوده است.   
این زن جوان در حالی که به شدت گریه می کرد به ماموران پلیس گفت:در کنار خیابان منتظر تاکسی ایستاده بودم، اما به علت تاریکی هوا و عجله برای رسیدن به منزل سوار یک دستگاه خودرو شخصی که یک مرد در جلو به عنوان راننده و مسافر دیگری نیز در صندلی عقب نشسته بود، شدم که در میانه راه فرد دیگر نیز سوار خودرو شد.      
وی ادامه داد: پس از طی مسافتی راننده به بهانه اینکه باید از صندق عقب خودرو وسیله ای بردارد در حاشیه جاده توفق کرد.      
این زن جوان در ادامه به ماموران گفت هنگامی که دیده است افراد دیگری نیز سوار این خودرو هستند اعتمادش جلب شده و سوار خودرو شده است ، در حالی که اصلا تصور نمی کرد این مردان در ظاهر شیطان صفتانی در لباس مسافر هستند.       
به گفته این زن پس از اینکه راننده در حاشیه جاده توقف کرد دو مرد دیگر به عنوان مسافر سوار خودرو شدند، سر او را گرفته و او را به زیر صندلی هدایت کرده که در نتیجه پس از تغییر مسیر او را در بیابان های قزوین مورد آزار و اذیت قرار داده و پس ازب اینکه اموالش را به سرقت بردند او را در بیابان رها کردند.     
این زن گفت: به خاطر ترس از آبرویم مایل نبودم از این چهار مرد شیطان صفت شکایت کنم ، اما هنگامی که متوجه شدم سکوت من ممکن است، مهر تاییدی بر اعمال آنان شود و با سکوت من دختران و زنان بیشتری اسیر وسوسه شوم این افراد شوند صبر را جایز ندانسته و از این افراد شکایت کردم.

پس از پیگیری های پلیس، اعضای این باند که با نام تاکسی وحشت فعالیت می کردند، شناسایی و دستگیر شدند و به دلیل آزار و اذیت زنان به اعدام محکوم شدند.

هشدار:

*خواهران عزیز، از سوار شدن وسایل نقلیه شخصی جدا خودداری کنید، مخصوصا مواقعی که هوا تاریک است و شب هنگام است. 
*به هیچ وجه به ظاهر و تیپ راننده اعتماد نکنیدو هرگز نگویید: " این شخص پیر است و اشکال ندارد." ، چراکه برای شیطان پیر و جوان فرقی نداردو می تواند همه را وسوسه کند و ...
  
*در بیشتر اتفاقاتی که مشابه حادثه ذکر شده است، این افراد برای جلب اعتماد شما خود را بعنوان مسافر جا زده و پس از اینکه شما خیالتان راحت شد، اعمال شیطانی خود را انجام می دهند.
 
*حتما از تاکسی که وسیله نقلیه عمومی است استفاده کنید.
* اگر خدایی ناکرده چنین اتفلقی برای شما افتاد، از ترس آبرو هرگز سکوت نکنید زیرا سکوت شما ممکن است نشانه تایید اعمال خبیث و شیطانی این افراد شرور شود و بدون هیچ دغدغه ای به این اعمال شیطانی خود ادامه دهند.
     
* واما مهمتر از همه اینکه، چنین افرادی طعمه های خود را از بین زنان و دختران بد حجاب انتخاب می کنند، خواهران من ، با رعایت حجاب خود به این شیاطین امکان سوء استفاده را ندهید.

در آخر از عزیزان تقاضا دارم که در نشر و اطلاع رسانی اینگونه حوادث در فضای حقیقی و مجازی کوشا باشند، زیرا ممکن است: " چنین حوادثی برای نوامیس خود ما اتفاق بیفتد."   

 التماس دعا


به روایت لینک:
هات فان : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت منجی بشریت برای صاحب سایت محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.