سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

?? ???

?? ???

ماجرای هولناک یک پیامک

پیامک شوم

مدتی قبل حال یک دختر 17 ساله که در دبیرستان نزدیک محل سکونتش تحصیل می کرد به هم خورد، دقایقی بعد با وخیم شدن حال دختر نوجوان، مسئولان مدرسه که نگران وضعیت او شده بودند با کرایه کردن یک خودرو دختر را به منزل فرستادند، اما او که ارتباط خیابانی خود با پسر جوانی را از خانواده اش پنهان کرده بود نتوانست باز هم آن ها را در جریان ماجرا قرار دهد بنابراین به خاطر این که خانواده اش متوجه موضوع نشوند به داخل دستشویی منزل رفت.
از سوی دیگر مادر که نگران وضعیت دخترش بود و هر چه منتظر ماند از «ف» خبری نشد و هر چه او را صدا زد جوابی نشنید، به داخل دستشویی رفت و با یک صحنه هولناک مواجه شد.
او بلافاصله با اورژانس تماس گرفت و دخترش را به همراه نوزاد تازه به دنیا آمده به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل کرد. اما پزشکان با معاینه اولیه از نوزاد دریافتند که او مرده است؛ با توجه به مرگ نوزاد، کادر بیمارستان بر اساس وظیفه قانونی خود با فوریت های پلیسی 110 تماس گرفتند و دقایقی بعد ماموران کلانتری شهید فیاض بخش مشهد برای بررسی موضوع به بیمارستان رفتند. آنان با مشاهده وضعیت دختر نوجوان و نوزاد بلافاصله قاضی ویژه قتل عمد را در جریان ماجرا قرار دادند. دختر 17 ساله که دیگر چاره ای جز آشکار کردن ارتباط خیابانی خود نداشت به ماموران گفت: چند ماه قبل وقتی به خیابان رفته بودم یک پیامک عاشقانه برایم ارسال شد، من که کنجکاو شده بودم با شماره ناشناسی که پیامک را برایم ارسال کرده بود تماس گرفتم و این موضوع منجر به یک ارتباط خیابانی شد تا آن که «ع» به من گفت کسی در منزلشان نیست و می توانیم بهتر با هم صحبت کنیم.
من هم به منزل آن ها رفتم و فریب خوردم. این دختر نوجوان ادامه داد: من هر بار به بهانه کلاس های آموزشی خارج از مدرسه نزد «ع» می رفتم، اما او هر بار با وعده و وعید این که نگران نباش ما با هم ازدواج می کنیم مرا فریب می داد.این گزارش حاکی است، در پی اظهارات تکان دهنده دختر نوجوان و به دستور مقام قضایی جسد نوزاد به پزشکی قانونی حمل و تلاش پلیس برای دستگیری جوان مورد ادعای این دختر آغاز شد.ماموران انتظامی از دختر یاد شده خواستند تا با تماس با «ع» با او قرار صوری بگذارد.
وقتی پسر جوان در ظاهر برای جویا شدن از حال دختر که ادعا کرده بود بیمار است و در بیمارستان بستری می باشد، سر قرار آمد ماموران انتظامی که از قبل محل را تحت نظر گرفته بودند در اقدامی غافلگیرانه او را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. این جوان وقتی در برابر واقعیات قرار گرفت در بازجویی های انجام شده، هر گونه ارتباط با «ف» را رد کرد، اما با توجه به اسناد و مدارک موجود، وی با تشکیل پرونده مقدماتی به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد معرفی شد.

هشدار:
اما این موضوع هشداری است به جوانان ؛ که نباید به هر تماس تلفنی پاسخ بدهند و فریب حرف های احساسی آمیخته به دروغ را نخورند و به همین سادگی حیثیت خود و خانواده را بر باد ندهند .
در عین حال این حادثه هولناک می تواند برای بسیاری از خانواده ها زنگ خطری جدی باشد تا همواره رفت و آمدهای فرزندان جوان و نوجوان خود را کنترل کنند و از سوی دیگر به هنگام خرید تلفن همراه و یا وسایل ارتباط جمعی دیگر مانند رایانه و غیره ابتدا آگاهی های لازم را به فرزندان خود بدهند و همیشه به این فکر نکنیم که حوادثی که پیرامون ما اتفاق می افتد مختص دیگران است و به این ترتیب از جوانان خود غافل شویم.
همواره باید آشنایی کاملی از دوستان و خانواده های کسانی که فرزندانمان با آ ن ها ارتباط دارند داشته باشیم و به رفتارهای آنان توجه کنیم زیرا غفلت و سهل انگاری از مسائلی که فکر می کنیم موضوع خاصی نیست؛ گاهی ماجراهای هولناکی را رقم می زند که حتی قلم از نوشتن آن شرم دارد.


جن تسخیر کنید تا پولدار شوید!

چندی است در نقاط مختلف کشور، محافلی به صورت زیرزمینی برگزار می شود که موضوع این محافل و در حقیقت، علت و انگیزه اصلی تشکیل آن ها جن و مسائل مربوط به اجنه است. این محافل از سوی کسانی برگزار می شود که یا صرفا به دنبال کسب درآمد هستند و یا با هدف دست و پاکردن وجهه متافیزیکی و خاص برای رسیدن به اهداف مالی، تیمی و غیراخلاقی اقدام به برگزاری چنین محافلی می کنند. در کنار این محافل، در برخی کتابفروشی ها و در لابه لای کتب افراد دستفروش، کتاب های مربوط به تسخیر جن با قیمت های بالا به فروش می رسد. علاوه بر این، وبلاگ های زیادی با موضوع تسخیر جن و ارتباط با اجنه در حال فعالیت و وسوسه افراد به شرکت در این محافل هستند.
* پول بدهید، آموزش ببینید
عده ای از افراد سودجو با برگزاری چنین مجالسی، از شرکت کنندگان پول های کلانی دریافت می کنند و از این راه، مبالغ هنگفتی به جیب می زنند. یکی از شرکت کنندگان در این جلسات می گوید که برای 10 جلسه شرکت در یک محفل آموزش تسخیر جن، 12 میلیون تومان پول پرداخت کرده است!
* جن تسخیر کنید، پولدار شوید!
برگزار کنندگان این محافل، تلاش می کنند با شناسایی انگیزه و اهداف افراد، آنان را در کلاس های جداگانه ای گرد هم بیاورند. برای نمونه، آن ها افرادی را که به دنبال پول و درآمد بیشتر هستند با این شگرد به شرکت در محافل «جن شناسی و تسخیر جن» می کشانند که:«با تسخیر جن می توانید پولدار شوید. جن برای شما اطلاعات ویژه اقتصادی و مالی از بانک ها، بورس، اتاق های تجارت و بازرگانی و جاهایی از این دست می آورد و شما وقتی به این اطلاعات ویژه دسترسی داشته باشید می توانید بدون ریسک دست به انجام کار اقتصادی بزنید».
* آموزش تسخیر جن!
در این محافل به شرکت کنندگان آموزش تسخیر جن یا تسخیر موکل داده می شود و به آنان گفته می شود:« برای اینکه موکل داشته باشید باید اولا قدرت تسلط بر جن داشته باشید (ارثی یا اکتسابی) و باید روشهای قسم دادن و مطیع کردن جن ها را بلد باشید. وقتی این دو را بلد باشید می توانید یک جن را پیدا کرده و تحت تسلط بگیرید و مجبور به همراهی همیشگی با خودتان کنید.»
روش دومی که در این کلاس ها به افراد آموزش داده می شود این است:«اگر بتوانید اعتماد شخصی را که تعدادی جن تحت تسلط خودش دارد جلب کنید، او می تواند یکی از آن جن ها را برای مراقبت از شما مامور کند.»
* بیان داستان های جنی برای تحریک اشتیاق افراد
در این جلسات، برای بالابردن سطح اشتیاق افراد برای ماندن در کلاس و حضور همیشگی در این محافل، برگزار کننده ها داستان هایی از ارتباط خود با اجنه را بیان می کنند.
در یکی از این کلاس ها، فردی گفته است:« من در حال حاضر با جن های زیادی دوست هستم و جن های زیادی با من صمیمی هستند. آن ها خیلی به من لطف دارند و کارهای بزرگی برای من انجام می دهند. به من می گویند که دوستم کیست، دشمنم کیست، چه بخورم که جوانتر بمانم و هزار خدت دیگر.»
* ازدواج با اجنه!
در این کلاس ها، ادعا می شود که می توان با اجنه ازدواج کرد و از این ازدواج بدون آن که کسی بفهمد لذت برد! یکی از شرکت کنندگان در این محافل، می گوید:«استاد ما نزدیک به 8 سال است با یک دختر جنی ازدواج کرده و حتی از او بچه هم دارد!»
* کلک های جن زده!
برخی از مجریان این محافل، در هنگام دریافت پول از متقاضی شرکت در این جلسات، با او اتمام حجت می کنند که ممکن است در جریان آموزش و یا تسخیر، جانش به خطر بیفتد و به صلاح نباشد که جن تسخیر کند اما پولش به او برگردانده نمی شود چون استاد(!) از جانش حفاظت می کند!
* مسافرت به اروپا و آن ور آب با قدرت جن!
از دیگر موضوعاتی که در این جلسات مطرح می شود، این است که اگر جن را تسخیر کنید می توانید بدون پاسپورت و دنگ و فنگ های ورود و خروج، به هر کشوری که دلتان می خواهد سفر کنید.
* سوء استفاده های اخلاقی
متاسفانه چنین کلاس هایی به دلیل جذابیت  و رازآلود بودن، بستر مناسبی برای افراد داری انحرافات اخلاقی است که در لوای چنین موضوعاتی، مرتکب ارتباطات نامشروع می شوند و زنان به ویژه دختران جوان را اغفال می کنند.
از آنجا که افراد ساده لوح، علت اصلی بروز و رشد چنین پدیده هایی در جامعه هستند، مجریان این کلاس ها پس از دست و پا کردن اسم و رسم های کاذب برای خود، با بهانه بخت گشایی از دختران، حل مشکلات زناشویی، پیدا کردن همسر مناسب و موضوعاتی از این دست، به اغفال زنان و دختران دست زده و از آنان سوء استفاده می کنند.

 

جن


راهکارهایی برای کنترل غریزه جنسی در جوانان
کسی که به بلوغ جنسی رسیده ولی امکان ازدواج نداشته باشد، به نظر چند راه کار برای پیشگیری از طغیان شهوت وجود دارد، تا که خود را در فضای گناه قرار نداده و بر خویشتن مسلط گردد.
1. با توجه به وضعیت جسمانی خود، هقته ای دو روز (دوشنبه و پنجشنبه) روزه بگیرد، اگر برای او سخت است، ماهی سه روز (پنجشنبه اول، آخرماه و چهارشنبه وسط ماه) را روزه بگیرد که فقهاء بزرگوار در رساله های عملیّه خود به آن توصیه فرموده اند.
2. پرخوری نکند، قبل از سیر شدن از طعام دست بکشد و تا گرسنه نشود غذا تناول نکند.
3. از خرده خوری بین روز اجتناب کند، پس آجیل خوری نکند.
4. از خوردن غذای معطّر، متنوع و ... پرهیز کند؛ اگر بتواند، تناول غذای خود را به جای سه وعده، به دو وعده¬ی صبح (حدود ساعت 9) و عصر (ساعت 4 یا 5) تقلیل دهد، مناسب تر است.
5. لباس تنگ و چسبان نپوشد.
6. وقتی برای استحمام می رود لباس زیرین خود را از تن در نیاورد، چرا که لخت و عریانی کراهت دارد.
7. از دیدن عکس های مبتذل و غیرمحارم و به ویژه جنس مخالف پرهیز کند، بنابراین، از چشمان خود مواظبت کند، مبادا به چشم چرانی افتد.
8. از گفتن و یا شنیدن جک و فکاهی های جنسی حذر کند.
9. از مجالسی که در آن از این گونه مسائل سخن گفته می شود، پرهیز کند.
10. از حضور در مجالس لهو و لعب (غنا و موسیقی) امتناع ورزد.
11. از اختلاط با زنان و یا مجالسی که مرد و زن بی مبالات هستند، اجتناب کند.
12. هرگز بی کار نباشد و به اشتغال بپردازد. چنان که از اهل بیت (علیهم السلام) روایت شده که: «إنَّ اللهَ یُبغِضُ الشَّابَّ الفَارِغِ» خداوند از جوان بی کار به خشم می آید.
13. به ورزش های عرق گیر بپردازد. مانند: کوه نوردی، صخره نوردی، دو و میدانی، بسکتبال، دوچرخه سواری و ...
14. به معنویت و امور روحانی توجّه بیشتری داشته باشد. این امور به اشکال گوناگون می تواند تحقق یابد که عبارتند از:
الف) شرکت در جلسات دعا و توسل،
ب) حضور در اماکن مقدسه برای زیارت اولیاء الهی و حضرات معصومین (علیهم السلام)،
ج) قدرشناسی از ایام الله و روزهائی که به مناسبت به اعمال خاص عبادی پرداخته می شود.
د) زیارت اموات و گذشتگان،
ه) نشست و برخواست با افراد پاک طینت و آراسته به اخلاق و رفتار نیکو،
و) تفکر در علّت خلقت و هدف از خلقت انسان،
ز) حضور در مساجد و برنامه های مذهبی،
ک) نماز را اول وقت، باتوجه و مراقبت کامل به پای دارد.
ل) حضور در برنامه ها و اردوهای راهیان نور، دیدن مناطق جهاد، رزم و مبارزه با دشمن،
م) عیادت از بیماران،
ن) حضور در تشییع شهداء و بندگان مؤمن الهی،
ح) دیدار از خانواده های شهید و مطالعه خاطرات آن ها،
ط) زیارت قبور شهداء در راه حق و حقیقت و نیز دفاع مقدس.
15. اگر با رعایت این راهکارها بر نفس خویش مسلط نشد و او را سودی نبخشید، بی تردید خواستگاری را جدی گرفته و به قناعت و پرهیز از اسراف و تبذیر و فرار از تجملات، زندگی با همسر را غنیمت شمارد. غنا و بی نیازی خود، یکی از برکاتی است که در ازدواج حاصل خواهد شد.
16. اگر از تمکن مالی برخوردار است، چون درک سختی تجرّد دارد، بر خود اعانت و یاری جوانان در امر ازدواج را لازم شمارد، و خود، دیگران را یاری رساند تا که خداوند او را یاری رساند.
17. مناجات، دعا و گریه های سحری نیز در سهولت بخشی هر مشکل، اصلی انکار ناپذیر است.
18. توسل به ذیل عنایات ائمّه اطهار و به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین (علیهم السلام)


عشق های آتشین؛ رهگذر خطرناک در مسیر زندگی جوانان
 
جوانان باید با دقّت هر چه بیش‌تر مراقب «مدعیان دروغین عشق» باشند؛ مدعیانى که سرمایه‌اى جز دروغ و فریب و خدعه ندارند و چه بسا قلب مملوّ از عشق سوزانشان را در آنِ واحد در چندین جا گرو گذاشته‌اند! و با هزار تزویر و نیرنگ همه جا خود را عاشقى صادق و یکه شناس! قلمداد نموده‌اند.
درباره عشق، عظمت و شکوه و یا جنون و بیمارى آن سخن بسیار گفته‌اند، و شاید کم‌تر کلمه‌اى باشد که این همه تعبیرات مختلف و متناقض درباره آن شده باشد.
بعضى از نویسندگان بزرگ گاهى آن را به قدرى بالا برده اند که گفته‌اند:
«عشق، افسر زندگى و سعادت جاودانى است».
(گوته آلمانى)
و یا به گفته «هزیه» عشق معمار عالم است.
«توماس مان» از اثر معجزه آساى عشق سخن گفته و معتقد است که: «عشق روح را تواناتر و انسان را زنده دل نگه مى‌دارد».
عدّه‌اى از فلاسفه بزرگ شرق، پا را از این هم فراتر نهاده و عقیده دارند: «هر حرکت و جنبشى در جهان است ناشى، از یک نوع (عشق) مى‌باشد، حتى حرکات افلاک و کرات عالم بالا»!
و البتّه اگر این کلمه را به معناى وسیع خود - یعنى هر نوع کشش و جاذبه فوق العاده - تفسیر کنیم باید گفتار آن‌ها را تأیید کرد، چه جاذبه‌اى از جاذبه عمومى نیرومندتر و بنابراین چه عشقى از آن آتشین‌تر؟!
در برابر این همه تعبیرات و تفسیرهاى جالب، عده‌اى دیگر از نویسندگان و فلاسفه، زننده ترین حملات و اتهامات را نثار «عشق» کرده و آن را تا سرحدّ یک بیمارى نفرت انگیز تحقیر نموده‌اند.
یکى از نویسندگان معروف شرق می‌گوید: «عشق مانند سل و سرطان و نقرس، بیمارى مزمنى است که آدم عاقل باید از آن فرار کند»!
بعضى دیگر همچون «کوپرنیک» دانشمند معروف فلکى که خواسته است در تحقیر خود، جانب عشق را کمى نگه دارد، گفته است: «عشق را اگر یک نوع جنون ندانیم لا اقلّ عصاره‌اى از مغزهاى ناتوان است»!
این تفسیرهاى فوق‌‌العاده ضد و نقیض را آن هم درباره کلمه‌اى که از متداول ترین کلمات در ادبیات و شعر و حتى سخنان روزمره است، نباید حمل بر تناقض در قضاوت در مورد یک واقعیت معین دانست بلکه این اختلاف، در واقع، از اختلاف در زوایه دید قضاوت کنندگان سرچشمه مى‌گیرد.
یعنى هر یک از این نویسندگان و دانشمندان در واقع یکى از چهره‌های عشق را که شاید در زندگى خود بیش‌تر با آن مواجه بوده است مورد بحث قرار داده، در این صورت باید اعتراف کرد که:
اگر منظور از عشق یک کشش و جاذبه نیرومند و خارق العاده میان دو انسان، یا به طور کلى دو موجود (اعم از انسان، حیوان، گیاه و موجود بى جان) در مسیر یک هدف عالى بوده باشد چه از آن بالاتر تصوّر مى‌شود؟!
زیرا قدرت خلاقیت آن به قدرى عجیب است که مى‌تواند هر مانعى را تحت الشعاع خود قرار دهد و به سرعت همه موانع را در مسیر تکامل پشت سر بگذارد.
تمام تحسین هایى که از عشق شده به خاطر همین خلاقیت و نیروى عظیم و بى نظیر آن است، چنان که مى‌دانیم بسیارى از عالى ترین شاهکارهاى ادبى معمارى، و هنرى به معناى واقعى در سایه چنین جاذبه‌اى به وجود آمده است.
امّا اگر منظور از عشق، جاذبه و کشش نیرومندى باشد که دو انسان را به گناه، آلودگى، و سقوط در لجنزار عصیان و فحشا بکشاند هر چه در مذمت آن گفته شود کم است؛ زیرا لکه‌های ننگ آن، چنان پررنگ و ثابت است که به این آسانى پاک شدنى نیست.
و اگر منظور، آن جاذبه دیوانه کننده‌اى باشد که عقل را به کلى ویران کرده، از کار مى‌اندازد، و انسان بر اثر آن دست به هر کار جنون آمیزى مى‌زند، هر چه درباره تحقیر آن نیز گفته شود بجاست.
خلاصه عشق از دریچه‌های دید مختلف، چهره‌های فوق العاده گوناگون دارد. بنابراین هم ستایش‌ها و هم تحقیرهاى آن هر دو بجاست.
در زیر لفافه شاعرانه «عشق»
موضوعى که در این جا توجّه به آن براى همه جوانان پاکدل نهایت ضرورت را دارد این است که امروز در زیر لفافه زیبا و شاعرانه «عشق» چه جنایت‌ها و تبهکارى‌ها که نمى‌شود، و چه آلودگى‌ها که به نام عشق مقدّس انجام نمى‌گردد.
هر آلوده دامن هوسباز و شهوترانى، خود را در لباس عاشق صادق که به اصطلاح «گواهش دل چاک چاک اوست» و در دستش «جز این سند پاره پاره نیست»! جا مى‌زند.
هر فریبکار دو روى دیو صفت که نظرى جز اشباع شهوات سرکش حیوانى خود ندارد، با استفاده از شاخ و برگ‌ها و توصیف‌های شاعرانه همین «کلمه» به مقاصد شوم شیطانى خویش جامه عمل مى‌پوشاند و به همین دلیل پس از آن که به اهداف کثیف خورشید، ماسک از چهره واقعى او برداشته مى‌شود، آن‌چه را گفته بود همه و همه را فراموش مى‌کند، درست مانند ظرف بزرگ آبى که وقتی یک مرتبه آن را وارونه کنند، قطره‌اى از آن عواطف پاک و عشق‌های آتشین و سوزان باقى نمى‌ماند، و اثرى از آن قلب لبریز از محبّت، و چشم‌های بیمار از بیمارى عشق، و هزاران ادعاى دیگر دیده نمى‌شود.
آن گاه معشوق فریب خورده و پشیمان مى‌ماند با یک دنیا اندوه و حسرت و غم!
جوانان باید با دقّت هر چه بیش‌تر مراقب این «مدعیان دروغین عشق» باشند؛ مدعیانى که سرمایه‌اى جز دروغ و فریب و خدعه ندارند و چه بسا قلب مملوّ از عشق سوزانشان را در آنِ واحد در چندین جا گرو گذاشته‌اند! و با هزار تزویر و نیرنگ همه جا خود را عاشقى صادق و یکه شناس! قلمداد نموده‌اند.
باید توجّه داشته باشند که از این قماش افراد در محیط امروز، بسیار زیادند، همین‌ها هستند که گاه وقاحت را به جایى مى‌رسانند که مثلا نامه واحد مملوّ از دروغ‌ها را کپی کرده، در آن واحد براى چند دختر مى‌فرستند و در همه جا لباس «عشق مقدّس» بر تن کرده تمام قامت خود را در آن فرو برده‌اند، ولى در زیر این نام هزار گونه جنایت مرتکب مى‌شوند.
نه تنها دختران جوان بلکه پسران نیز باید مراقب این دام‌های گوناگون که به نام «عشق پاک» بر سر راه آن‌ها نهاده مى‌شود باشند؛ دام هایى که پس از افتادن در آن اغلب رهایى وجود ندارد، و کفاره یک لحظه غفلت، خوش بینى بی‌جا، و تسلیم الفاظ ریاکارانه توخالى شدن را گاهى در یک عمر هم نمى‌توان پرداخت کرد.
بخصوص کسانى که از نظر «محبّت» کمبود دارند و در «محرومیت» به سر برده اند، خیلى زود تسلیم این اظهار عشق‌ها و محبّت‌ها مى‌شوند، و همین محرومیت‌ها سبب مى‌شود که زود فریب بخورند و به دام افتند، این‌ها باید بیش از دیگران مراقب باشند.

حضرت آیت‌ا... مکارم شیرازی


فکر روشن من !!!

 

فکر روشن من !!!

 

شبکه جم کلاسیک در سریال‌های خود به دنبال عادی سازی روابط دختر و پسر برای پدر و مادرها است و در این رابطه سریال‌ها و فیلم‌های خود را عرضه می‌کند. به عنوان مثال در تاریخ 6 نوامبر (17 آبان) سریالی را پخش کرد که در آن سریال دختری در حال صحبت با مادرش بود که مادرش به وی می‌گوید:
دخترم؛ تو می‌توانی دوست پسرهایت را بیاوری خانه و به ما معرفی کنی، می دانی که پدرت خیلی روشنفکر است و اینها همه‌اش به خاطر این است که تو احساس راحتی کنی!

 

در این جملات کوتاه مادر به فرزند چند نکته نهفته بود که شبکه جم در حال القاء آن به خانواده های ایرانی است:
* اول عادی سازی روابط نامشروع فرزندان برای والدین آنها.
* دوم القاء این مطلب که پدر و مادری روشنفکر به حساب می آیند که روابط فرزندشان با جنس مخالف را یک امر عادی و روزمره تلقی کنند والا از جرگه روشنفکران خارج و جزء متعصبان و بی مغزان محسوب می شوند!
* سوم اینکه اگر می خواهید فرزندانتان در خانواده احساس راحتی داشته باشند به روابط آنها با دوستانشان که از جنس مخالف هستند حساس نباشید و حتی در این راه از آنها حمایت هم به عمل آورید!

 

با این اوصاف معلوم است که این شبکه همان راهی را می رود که شبکه‌های فارسی‌وان و زمزمه پیش گرفته‌اند و آن راهی نیست جز تخریب بنیان خانواده و تبدیل فرهنگ ایرانی به فرهنگی بی بندوبار و مبتذل!

   1   2      >
به روایت لینک:
هات فان : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت منجی بشریت برای صاحب سایت محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.