سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

?? ???

?? ???

پدران و مادران بخوانند !
راه هایی برای حفاظت از کودکان در اینترنت

 

 پلیس بریتانیا و فرانسه هنوز در جستجوی شیوان پنینگتون و توبی استادبیکر هستند.
پیتر میسون، از اداره پلیس شهر منچستر که تحقیقات درباره این جفت را به عهده دارد گفته است که آنها ممکن است به فرانسه و از آنجا به سایر کشورها گریخته باشند.
شیوان پنینگتون، از روز شنبه از خانه پدر و مادری خود در وایگان ناپدید شد. والدین وی متوجه شدند او با یک ساک و گذرنامه خانه را ترک کرده است.
آنها همچنین دریافتند که وی قبلا از طریق ای میل با شخصی به نام توبی استادبیکر در تماس بوده است.
شری، از بستگان شیوان، گفته است که شیوان به آقای استادبیکر گفته بود که او یک دختر 19 ساله است و در کالج تحصیل می کند.
توبی استادبیکر که بخشی از خدمت خود را در افغانستان گذرانده است، اخیرا در آمریکا به جرم آزار جنسی یک دختر نوجوان دستگیر شده بود اما دادگاه او را محکوم نکرد.
در پی این حادثه و حوادث مشابه دیگری که گاه حتی به قتل دختران نوجوان می انجامد، راه های حفاظت از کودکان در اینترنت را ارائه می کنیم . 
نخستین اقدام پدر و مادر چه باید باشد؟
نمی توان از بچه ها خواست وارد اینترنت نشوند. نوجوانان از جمله کاربران اصلی اینترنت هستند و علاقه زیادی دارند از طریق "چت روم" در اینترنت با دیگران مکالمه کنند.
به جای ممانعت از استفاده از اینترنت، با فرزندان خود درباره آنچه در اینترنت انجام می دهند صحبت کنید. آنها را تشویق کنید به هنگام گشت و گذار در اینترنت، پدر و مادر، آموزگار یا سرپرست خود را در جریان بگذارند.
کارشناسان توصیه می کنند که رایانه ای که کودک از آن استفاده می کند باید در نشیمن گاه خانه، جایی که والدین و سرپرستان بر آن نظارت دارند قرار داده شود. این اقدام کودکان را تشویق می کند وقتی به مساله نگران کننده ای برخورد کردند بزرگ ترها را در جریان بگذارند.
همچنین استفاده از نرم افزارهایی که به والدین امکان می دهد محتویات اینترنت را کنترل کنند می تواند مفید باشد. با این حال برخی فیلترها پیش پا افتاده است و سایت های مفید را نیز مسدود می کند.
در مورد ای میل و پیوست های آن چه باید کرد؟
به هنگام باز کردن ای میل ها و پیوست های آنها احتیاط به خرج دهید مگر آنکه فرستنده را بشناسید. ای میل می تواند حاوی ویروسی باشد که می تواند کلیه اطلاعات و نرم افزارهای رایانه را نابود کند.
بسیاری از والدین بیش از پیش نگران پیام های نامناسبی هستند که به صندوق ای میل کودکان ارسال می شود. این پدیده ناشی از این واقعیت است که محصولات پورنوگرافی از جمله شایع ترین انواع ای میل های تبلیغاتی است.
یکی از راه های پرهیز از این دردسر، ایجاد دو آدرس ای میل برای کودکان است. یکی از آنها یک آدرس ای میل خصوصی است که برای ارسال پیام با آشنایان و دوستان کودک مورد استفاده قرار می گیرد و دیگری یک آدرس عمومی برای گشت و گذار در اینترنت و ثبت در وب سایت های مختلف. به این ترتیب ای میل های ناخواسته، وارد صندوق عمومی خواهد شد و والدین می توانند آن را کنترل کنند.
آیا همه "چت روم"ها برای کودکان خطرناک است؟
"چت روم"ها محلی عالی برای ملاقات و گفتگو با سایر کودکان در سراسر جهان است. اما کودک باید احتیاط زیادی به خرج دهد و هر بار پیش از ورود به آن از والدین خود اجازه بگیرد.
حتی اگر یک "چت روم" تنها مختص ورود کودکان باشد، درحال حاضر هیچ راهی برای جلوگیری از ورود بزرگسالان بدان وجود ندارد. ممکن است کسی برای اغفال کودک وارد آن شود.

کودک چه نوع اطلاعاتی را می تواند در اینترنت در اختیار دیگران بگذارد؟
کودکان هرگز نباید آدرس خانه، شماره تلفن یا نام مدرسه خود را در اختیار کسانی بگذارند که در اینترنت ملاقات می کنند، مگر آنکه به طور مشخص از پدر و مادر یا آموزگار اجازه داشته باشند.
همچنین نباید بدون اجازه پدر و مادر یا سرپرست، عکس خود، مشخصات کارت اعتباری یا اطلاعات بانکی خود را برای کسی ارسال کنند. همچنین کودک باید کلمات گذر (password) را کاملا مخفی نگاه دارد و حتی در اختیار نزدیک ترین دوست خود قرار ندهد.
کودکان نباید از نام خانوادگی یا حیوانات خانگی به عنوان کلمه گذر استفاده کنند چون حدس زدن آن آسان است. در عوض باید از ترکیبی از حروف و ارقام استفاده شود.
در مورد ملاقات شخصی با دوستان اینترنتی چه؟
هرگز به کودک اجازه ندهید بدون اجازه شما شخصا با کسی که در اینترنت آشنا شده است ملاقات کند. حتی در آن صورت نیز باید با یک بزرگسال همراه باشد و در اماکن عمومی ملاقات کند.

یادمان باشد کسانی که در اینترنت با کودکان تماس می گیرند همیشه همان کسانی نیستند که ادعا می کنند.

 

التماس دعا

 

 

 


به روایت لینک:
هات فان : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت منجی بشریت برای صاحب سایت محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.