سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

?? ???

?? ???

شهوت رانی منشأ بیماری های روحی

آنچه که امروز بحث من است و بحث مهم و گریبان گیری است، بیماری شهوت رانی و شهوت پرستی است. این بیماری خیلی خطرناک و به تعبیر حدیث کشنده است. حضرت علی علیه السلام می فرماید: «الشَّهَوَاتُ سُمُومٌ قَاتِلاتٌ»[4]؛ شهوات سم های کشنده هستند. بعضی سم ها بی هوش می کنند. بعضی بی حال می کنند، بعضی سم ها را می شود با آن مبارزه کرد. شهوت پرست هم فکرش و هم جانش واقعاً مریض است.

 امیرالمؤمنین  علیه السلام فرمود: «قَرِینُ الشَّهْوَةِ مَرِیضُ النَّفْسِ مَعْلُولُ الْعَقْلِ» [5]؛ شهوت پرست هم معلول فکری است هم بیمار نفسی. این بیماری خیلی خطرناک است که منشأ بسیاری از حوادث، جنگ ها، آدم کشی ها در طول تاریخ شده است. سر بر صیص های عابد را بر سر دار برده است؛ پیرمردی که سال ها عبادت و بندگی خدا را کرده.

ریشه جنگ ذی غار
چرا نبرد ذی غار بین ایرانیان و اعراب اتفاق افتاد؟ چرا خسرو پرویز این جنگ را برپا کرد؟ نبرد ذی غار که سرانجام به شکست منتهی شد، به خاطر یک قضیه جنسی رخ داد. عشقی که شاه به دختر نعمان بن منذر ورزید. وقتی برایش تعریف کردند که دخترش چنین و چنان است، شاه هوسران برای رسیدن به این دختر پدرش را کشت، خاندانش را به زحمت و اسارت انداخت و آخر هم نرسید و منجر به درگیری با اعراب شد.

همین روزنامه های خودمان را بخوانید! اسیدپاشی ها، آدمکشی ها و دیگر پستی ها. مردی همسر و سه فرزندش را به قتل رسانده، سر بریده، چرا؟ چون نسبت به خانمی علاقه ورزیده و می خواسته با او ازدواج کند و به او برسد. این جاست که انسان کور می شود.

شهوت پرستی عامل فاسد شدن عقل
در حدیث دارد: «طَاعَةُ الشَّهْوَةِ تُفْسِدُ العَقل»؛ شهوت ران عقلش از بین رفته است. هیچ چیز حالیش نیست. ما چقدر آدم در زندان داریم؟! چرا این لحظه فرد هیچ چیز را جلوی چشمش نمی بیند؟ می داند دستگیر می شود، می داند برخورد می شود، «طَاعَةُ الشَّهْوَةِ تُفْسِدُ الدِّین»، [6] «طَاعَةُ الشَّهْوَةِ تُفْسِدُ العَقل»، «قَرِینُ الشَّهْوَةِ مَرِیضُ النَّفْسِ مَعْلُولُ الْعَقْلِ». [7] اینها روایات ماست. از این دست روایات فراوان داریم. قدری کارشناسانه تر وارد بحث شویم تا به راهکارها برسیم. اهمیتش برای شما روشن است، شهوت رانی بد خطری است. این مسئله مجردها، متأهل ها، پیرمردها، خانواده ها و نظام اجتماعی را تهدید می کند. نخست دو سه آیه از قرآن برای شما بخوانم سپس وارد جزئیات بحث شوم.

سوره مبارکه مریم آیه 59 را نگاه کنید، قرآن کریم در پنجاه و نهمین آیه وضعیت یک نسل بی بند و بار را معرفی می کند. نسلی که پدرانشان این طور نبودند چرا؟ چون نزدیک به انبیاء بودند، مؤمن و دیندار بودند. اول از آنها تعریف می کند. شما می دانید نسلی که انقلاب می کند یا نسلی که با پیامبری محشور است، غالباً این نسل مشکلش کمتر است؛ مانند خودمان، افرادی که نسل اول انقلاب هستند، همه در جبهه بودند، در جهاد بودند، در مبارزه بودند، در مسجد بودند.

اکنون که سه دهه از انقلاب گذشته، جوان هایی داریم که جنگ، جهاد و امام را درک نکرده اند. نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم  تا زنده بود اصحاب با هم درگیری نداشتند. پس از پیغمبر می بینید کدورت پیش آمد و به جایی رسید که پسر پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم  را کشتند و در کوفه سرش را بر سر نیزه کردند. آن هم کجا؟ آنجا که امیرالمؤمنین  علیه السلام بیست سال قبل از این خلافت داشته است.

ادامه مطلب...

هشدار تاریخی امام درباره توطئه گروهک هاى ضدانقلاب

متن پیام و هشدار تاریخی امام خمینى درباره توطئه مشترک گروهکهاى ضدانقلاب که توسط حاج سید احمد خمینى در تاریخ 28خرداد 1360 و در مراسم بزرگداشت نیمه شعبان، در استادیوم شهید شیرودى تهران قرائت شد.
خواندن این پیام که آثار خون دل خوردن امام در کلمات آن مشخص است، قطعا برای وضعیت امروز ما هم مناسب است. گویا امام بزرگوار این پیام را دقیقا برای امروز ما نوشته بودند. عجیب نیست که دشمنان امروز امام، همان دشمنان دیروز امام هستند.

بسم اللَّه الرحمن الرحیم

سالروز مبارک ولادت با سعادت و پربرکت حضرت خاتم الاوصیا و مفخرالاولیا حجت بن الحسن العسکرى ارواحنالمقدمه الفداء بر مظلومان دهر و مستضعفان جهان مبارک باد. و چه مبارک است میلاد بزرگ شخصیتى که بر پا کننده عدالتى است که بعثت انبیا علیهم السلام براى آن بود. و چه مبارک است زادروز ابرمردى که جهان را از شرّ ستمگران و دغلبازان تطهیر مى‏نماید و زمین را پس از آنکه ظلم و جور آن را فرا گرفته پر از عدل و داد مى‏نماید و مستکبران جهان را سرکوب و مستضعفان جهان را وارثان ارض مى‏نماید. و چه مسعود و مبارک است روزى که جهان از دغلبازیها و فتنه انگیزیها پاک شود و حکومت عدل الهى بر سراسر گیتى گسترش یابد و منافقان و حیله گران از صحنه خارج شوند و پرچم عدالت و رحمت حق تعالى بر بسیط زمین افراشته گردد و تنها قانون عدل اسلامى بر بشریت حاکم شود و کاخهاى ستم و کنگره‏هاى بیداد فرو ریزد و آنچه غایت بعثت انبیا علیهم صلوات اللَّه و حامیان اولیا علیهم السلام بوده تحقق یابد و برکات حق تعالى بر زمین نازل شود و قلمهاى ننگین و زبانهاى نفاق افکن شکسته و بریده شود و سلطان حق تعالى بر عالم پرتو افکن گردد و شیاطین و شیطان صفتان به انزوا گرایند و سازمانهاى دروغین حقوق بشر از بنیاد برچیده شوند.

و امید است که خداوند متعال آن روز فرخنده را به ظهور این مولود فرخنده هرچه زودتر فرا رساند و خورشید هدایت و امامت را طالع فرماید. و اکنون ما منتظران مقدم مبارکش مکلف هستیم تا با تمام توان کوشش کنیم تا قانون عدل الهى را در این کشور ولى عصر عجل اللَّه تعالى فرجه حاکم کنیم و از تفرقه و نفاق و دغلبازى بپرهیزیم و رضاى خداوند متعال را در نظر بگیریم و همگان در مقابل قانون خاضع باشیم و با صلح و صفا و برادرى و برابرى به پیشبرد انقلاب اسلامى کوشا باشیم و حق متعال را در همه احوال حاضر و ناظر بدانیم و تخلف از دستورات اسلام ننماییم و به وسوسه فتنه انگیزان اعتنا نکنیم.

اینجانب از شما ملت شریف ایران متواضعانه می‏خواهم که در عین حال که در صحنه حاضرید آرامش را حفظ کنید. حضور شما مردم عزیز و مسلمان در صحنه است که توطئه‏هاى ستمگران و حیله گران تاریخ را خنثى مى‏کند. حضور شما در صحنه است که گرد یأس و درماندگى بر چهره‏هاى منافقین و متحدان بى‏آبرویش مى‏پاشد. حضور شما مردم شجاع و با ایمان است که خط اصیل اسلام را بر ایران و به امید خدا بر جهان حاکم خواهد نمود. حضور شما مردم مؤمن و از جان گذشته است که روشنفکران غرب و شرقزده را براى همیشه رسوا مى‏کند. حضور شما در صحنه، تمام "من" ها و منیتهاى شیطانى را کوبیده و مى‏کوبد و "ما" و اخوت اسلامى را جایگزین آن نموده و مى‏نماید.

حضور شما در صحنه به امریکا و غرب و شرق و دنباله روهاى بی‏عقلشان هشدار داد که این ما بودیم که انقلاب نمودیم و این ما هستیم که سرنوشت خود را خود تعیین مى‏نماییم و از کلمات بى‏محتواى شما گول نمی‏خوریم. حضور شما در صحنه، جبهه‏‌ها و سازمانها و جمعیتهایى را که به اسم طرفدارى از فرد و فردپرستى به مقابله با اسلام و احکام شرعى آن برخاسته بودند، رسوا نمود.

امروز و روزهاى آینده روز شکست جریان دشمنان قسم خورده اسلام است. روز شکست فرد یا افراد نیست، روز شکست جریانى است که به اسلام معتقد نیستند و اگر هم باشند، مسلماً تا حدودى است که با قوانین غرب برنخورد و مخالفتى نداشته باشد؛ روز شکست جریانى است که همیشه قلب مرا می‌آزارد، شکست جریانى است که بسیار خطرناکتر از تمامى جنایتها و خیانتهاى رژیم پهلوى در طول حکومت ننگینشان بود؛ روز شکست جریانى است انحرافى که حضور به موقع شما، پایه‏هاى آن را لرزاند و فرو ریخت.

دوستان عزیزم، بسیار دقت کنید و کاملًا به هوش باشید و هوشیارانه با آرامش کامل ولى با تمام توان در صحنه باشید که بی‌‏شما هیچ کس، هیچ نمى‏تواند کند و با شما همه دشمنان رسول اکرم و ائمه اطهار نابود خواهند شد.

به هوش باشید که ایران در آستانه به ثمر رسیدن انقلاب اصیل شماست. آگاه باشید که خط منفور ضداسلامى و غرب در حال شکست کامل است و الحق نشان دادید که هوشیارانه مقاومت مى‏کنید.

ادامه مطلب...

<      1   2   3      
به روایت لینک:
هات فان : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت منجی بشریت برای صاحب سایت محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.