سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

?? ???

?? ???

شناسایی پیامدها و آسیب های روابط دختر و پسر قبل از ازدواج و راهکارهای مقابله

توضیح مدیر وبلاگ: قبل از هر کلام شایسته است که از خدای مهربان سپاسگذاری نماییم که افتخار خدمت در راه دینش را نصیبمان فرمود، از خوانندگان عزیز تقاضا دارم که پس از خواندن این مطلب تا جایی که برایشان امکان دارد در نشر این مهم ما را یاری نمایند؛ چرا که مطمئنا این روابط دارای آسیب هایی است که در جامعه امروز در بین جوانان کمتر به آن توجه می شود و ما نیز به سهم خود برای جلوگیری از چنین مشکلاتی اقدامی را انجام داده باشیم و این را بدانیم و مطمئن باشیم که اجرمان نزد خداوند محفوظ است.

مقدمه

خداوندحکیم انسان ها رااز دوجنس مذکرومؤنث خلق نموده((اِناخلقناکم مِن ذکرٍواٌنثی*هماناخلق کردیم شماراازمردوزنی)) وبرای هرکدام نیزوابسته به ویژگی های آنان حقوق ووظایفی راوضع کرده واهدافی را نیزبرای این دوجنس در نظر گرفته که در نهایت سعادت دنیاوآخرت را دنبال می کند.

مجموع انسان ها موجوداتی هستنداجتماعی و برای برآورده نمودن نیازهای خود از لحظه ی تولد تا مرگ در اجتماع زندگی می کنندوبه طوردائم در تعامل با انسان های دیگر هستند،زیرابدون آن قادر نیستند به طور صحیحی به زندگی خویش ادامه دهند.

انسان از زمان کودکی به ارتباط با دیگران تاپایان عمر نیاداردکه این نیازها عبارتنداز:1-نیازهای فیزیولوژیکی2-نیاز به امنیت اجتماعی 3-نیاز به محبت کردن ومحبت دیدن4-نیازبه توجه5-نیاز به تعلق داشتن و...

آدمی برای رفع نیازهای گفته شده به ایجاد ارتباط بادیگران وبه عبارت دیگر اجتماعی شدن نیازمند است ، که باید برای رفع این نیازها، ابتدا مهارت لازم رادر این باره بیاموزد وبعد از آن در چارچوبی که عرف وشرع تعیین کرده به ایجاد ارتباطی صحیح با دیگران ورفع نیازهای معقول ومطلوب خویش بپردازد.

اما گاهی ارتباط ها از محدوده ی قانونمند،منطقی وعاقلانه ی خویش خارج شده وبه راهی برای کامیابی از نیاز ها و خواسته های آنی ونامعقول افرادی می انجامد که یا آگاهی درستی ازعواقب این ارتباط ها ندارندیا دنیارا بر آخرت ترجیح می دهندوفقط دراندیشه ی برآورده کردن خواسته های خویش هستندوپیرو نفس اماره ،هرچندتحقیقات نشان می دهدکه آثارو عواقب ارتباط های اشتباه وناسالم نه تنها گریبان آدمی را در آخرت متوجه خود می سازد بلکه دنیای فرد را به جهنمی تبدیل می کند که در آن تمام لذت های سالم  فرد را تبدیل به هوس های زودگذروناشایست می کندودر نهایت  به نابودی فردمی انجامد.

متاسفانه درجامعه ی امروز ماقشری که بیش ازبیش قربانی چنین روابطی می شوند،دختران وپسران  نوجوان وجوانی هستند که سرمایه های اصلی این مرزوبوم واقع می شوندومی توانند با بهره گیری ازنعمت ها واستعدادهای خداوندی به سعادت دنیاوآخرت دست یابنداما گاه دانسته یا ندانسته وخواسته یا نا خواسته دردام این روابط غلط گرفتار شده وعلاوه برتباه ساختن زندگی خویش ،آسیب هایی را نیز به خانواده وجامعه ای که در آن زندگی می کنند واردمی سازندکه غیر قابل جبران است.

باتوجه به مسائل ومشکلاتی که که پیرامون روابط دختروپسردرجامعه ی امروزما به وجود آمده وآسیب هاو پیامدهایی راکه این روابط بر ای دختروپسر،خانواده وجامعه و...دارد،لازم است تاموضوعات ومسائلی را پیرامون  این محوربررسی کنیم تاضمن شناخت پیامدهاوآسیب های این گونه روابط ،در صورت امکان برای مبارزه با این آسیب های اجتماعی راهکارهایی ارائه دهیم.

برای شناخت پیامدهای این روابط به ارتباط این موضوع باچندین محور می پردازیم،که به اختصاربه بیان آن

می پردازیم:

1.رابطه ی دختروپسر((قبل ازازدواج))با:

2.سرکوب شدن استعدادها یارکودعلمی.

3.ایجاداختلافات شدیدخانوادگی.

4.افزایش آمارطلاق درجامعه.

5.ایجادجوبدبینی.

6.بی میلی دختروپسربرای تشکیل خانواده وازدواج دائم.

7.ازبین رفتن ((حیا))،تحریک جنسی وایجادرابطه ای ناپاک درطرفین رابطه.

8.خیانت به همسر در آینده.

9.سست شدن پایه های اخلاقی زندگی مشترک درآینده.

10.کم رنگ شدن ارزش های مکتبی وفرهنگ اصیل ایرانی .

11.ایجادوابستگی بین طرفین رابطه.

12.افزایش بعضی ازجرائم درجامعه.

13.رشدفکری دختروپسردراین روابط.

14.کمک به انتخاب صحیح(همسر)وتجربه ی موفق زندگی مطلوب.

و...

ادامه مطلب...

شناخت دشمن در مهندسی جنگ نرم

قدامات خصمانه آمریکا علیه اسلام و انقلاب اسلامی‌ایران و ملت‌های مسلمان جهان جای هیچگونه سهل‌انگاری و غفلتی را برای مسئولان در اتخاذ راهبردهای اصولی و برنامه‌ریزی‌های منطقی به منظور مواجهه با حجم گسترده حملات تبلیغی و روانی دشمن قسم خورده نمی‌گذارد و نیازمند چاره‌اندیشی و اعمال رفتار و مدیریت هوشمندانه و هوشیارانه است.

از این رو به تعبیر مقام معظم رهبری از آنجایی که "جبهه‌ دشمن براى کشور ما و انقلاب ما برنامه‌ریزى بلندمدت دارد"، ما نیز برای نجات از سر‌در‌گمی ‌در برابر هجمه تهدیدات دشمن و عدم حرکت و همراهی در چیدمان براندازی آمریکا که از آغاز انقلاب تاکنون استمرار داشته باید به تدوین راهبرد و برنامه بلند مدت بپردازیم تا در برابر پروژه‌های طراحی شده از سوی آمریکا و صهیونیسم بین الملل از جمله تحریم‌های اقتصادی، تهدید به حمله نظامی، بحران‌سازی در قبال برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، گسترش پروژه ایران هراسی و جنگ نرم با موفقیت عبور نموده و در مسیر رشد و پیشرفت بر اساس الگوی اسلامی- ایرانی در تمدن‌سازی جهانی حرکت کنیم.

از این رو از عوامل مؤثر در ترسیم راهبرد بلند مدت و طراحی مهندسی جنگ نرم، "شناخت دشمن و شناساندن آن به افراد جامعه" و "آگاه‌کردن افراد جامعه از اهداف، ابزار، روش‌ها و عوامل دشمن" قابل ارزیابی است؛ موضوعی که رهبر فرزانه انقلاب با روشن بینی الهی خویش در بحث دشمن‌شناسی به مقتضای زمان و تهدیدات مبتلا، نقش مؤثر و محوری در شناسایی، افشا و خنثی‌کردن توطئه‌های دشمن را داشته‌اند و همواره با تأکید و هشدارهای لازم با مقوله دشمن‌شناسی به عنوان یک راهبرد همیشگی تکلیف مسئولان را روشن کرده‌اند و در یک عبارت بسیار متقن و گویا مسئله دشمن‌شناسی را به عنوان یک مفروض و راهبرد همیشگی و تهدید علیه نظام معرفی می‌کنند و می‌فرمایند: «ما باید فرض کنیم که همواره دشمن داریم و انقلاب اسلامی‌تهدید می‌شود، تهدید علیه نظام جمهوری اسلامی‌ که انقلاب اسلامی‌ را با خود دارد و از او جدا نشده است، همیشگی است». (مراسم بیعت با فرزندان سپاه 4/19/ 1386)

بر همین اساس در مهندسی رویارویی با جنگ نرم هر وقت افراد جامعه آشنایی کامل به اهداف، ابزار و روش‌های تهدیدات دشمن داشته باشند، در برابر هر پدیده عکس‌العمل صحیح نشان داده و با حضور و بصیرت در شناخت عرصه‌ها و درک لحظه‌ها باعث پیشگیری از وقوع بحران شده و در صورت شکل گیری هر گونه فتنه باعث دفع غبار‌آلودی فضای فتنه خواهند شد.

بنابراین درک دشمنی غرب به ویژه آمریکا در اقدامات ایران ستیزانه خود که در طول سه دهه اخیر در غالب ایجاد بحران و پیاده‌سازی فتنه دنبال شده؛ اولین گام در شناخت و ترسیم وضعیت کنونی و تدوین راهبرد و طراحی مهندسی جنگ نرم در برابر هجمه‌های روانی و تبلیغی دشمن است.

در حقیقت بنا به فرمایش مقام معظم رهبری "نمی‌شود قبول کرد که جبهه‌ دشمنان اسلام و انقلاب که به شدت از ناحیه‌ بیدارى اسلامى تهدید می‌شوند، برنامه‌ریزى بلندمدت نداشته باشند؛ این را هیچ کس نمی‌تواند باور کند، مگر خیلى ساده‌لوح باشیم، غافل باشیم که این را باور کنیم. حتماً برنامه‌هاى بلندمدت دارند". در تأیید این مطلب نیز می‌توان به گفته "کنت‌تیرمن"، مدیر اجرایی "بنیاد دموکراسی ایران" که سرویس فارسی زبان شبکه "صدای امریکا" است، اشاره کرد که عنوان نموده: «میلیون‌ها دلار طی دهه اخیر برای ایجاد انقلاب رنگی شبیه به اوکراین، با آموزش فعالان سیاسی در ایران، هزینه شده است.» که این ادعا حاکی از برنامه‌ریزی‌های دشمن در پروژه‌سازی و تولید تهدید علیه انقلاب اسلامی‌ است.

از این رو آنچه در برهه کنونی حائز اهمیت است، آشنایی هر چه بیشتر با شیوه و شگردهای دشمن در رویارویی با انقلاب اسلامی‌ است که تحت عنوان مهندسی جنگ نرم قابل بررسی است که به حفظ برتری و اقتدار در برابر پروژه‌های ایران‌ستیزانه و برنامه‌ها و طراحی‌های دشمن منجر خواهد شد.

در همین راستا یکی از صد‌ها شیوه و شگرد اساسی غرب در قبال نظام اسلامی ‌بهره‌برداری از راهبرد عملیات روانی است که با استفاده از رسانه‌ها و اشکال مختلف به دنبال تصاحب افکار عمومی‌داخلی و خارجی و تحقق بخشیدن طرح‌ها و برنامه‌های دشمن انجام می‌گیرد؛ چرا که در عصر و نبرد نوین جهانی آنهایی برنده‌اند که از فرصت‌ها و امکانات موجود به نحو مطلوب و کار‌شناسانه بهره‌برداری کنند.

از این رو اگر ما بخواهیم در مهندسی جنگ نرم در مقابل هجمه‌های تبلیغی و روانی دشمن بایستیم، باید شناخت دشمن و شیوه و شگرد آن را در سرلوحه اصول دفاعی و تبلیغاتی خود قرار دهیم و با شناخت ابزار و روش دشمن به مقابله با دشمن بپردازیم. در همین راستا "عملیات روانی" شاخه‌ای از جنگ روانی بوده که به منظور تأثیر و یا حصول تغییر در برداشت‌ها، عقاید و احساسات فرد یا گروه معین دوست یا دشمن به کار می‌رود و به عنوان رویکرد دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی ‌به عنوان پشتوانه حمایتی در عرصه جنگ سخت و جنگ نرم کنونی بار‌ها و به کرات مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. در این رویکرد آمریکا با داشتن 6 درصد جمعیت جهان 75 درصد تبلیغات بین‌المللی را در دست دارد. بنگاه‌های تبلیغاتی آن کشور سالانه بیش از 45 میلیارد دلار صرف تبلیغات و 60میلیارد دلار صرف دستگاه‌های رسانه‌ای می‌کند.

هر ساله بیش از 400 میلیون دلار برای استخدام 8 هزار کارمند تبلیغاتی در آن کشور هزینه می‌شود تا برای رسانه‌های این کشور پیام‌های مناسب تهیه کنند. آمریکا دارای بیش از 1200 ایستگاه تلویزیون، حدود 10‌هزار ایستگاه رادیویی، نزدیک به 500 روزنامه و بیش از 11 ‌هزار نشریه داخلی است. بنابراین کشوری که با این حجم گسترده از ابزارهای رسانه‌ای بهره‌برداری می‌کند، فریب و شکل‌دهی افکار عمومی ‌داخلی و دنیای خارجی برایش کار چندان مشکلی نخواهد بود. ازاین رو به کار‌گیری عملیات روانی در راه‌اندازی هجمه‌های روانی و تبلیغی علیه ایران از راهبردهایی است که آمریکا با همه ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کند.

آمریکا در این رویکرد، فعالیت‌های تبلیغاتی و روانی خود را با تشکیل سازمان‌ها و بنیادهای براندازانه در قالب نهادهای ایجاد دموکراسی و آزادی و رسانه‌های وابسته با اختصاص بودجه‌های چند صد میلیون دلاری در این راه و استفاده از شگردهای جنگ روانی علیه ایران، معطوف نموده و به سیاه‌نمایی و القای ناکارآمدی نظام اسلامی ‌می‌پردازد. از این رو شناخت این شیوه و شگرد دشمن از جمله اقداماتی است که می‌تواند در افزایش توان مقابله با روش‌های عملیات روانی دشمن و خنثی‌سازی تهدیدات مؤثر باشد.

در واقع افزایش کمی‌و کیفی و مستمر عملیات روانی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در این برهه حساس پس از شکست فتنه 88 از دیگر نکاتی است که ضرورت این مسئله را دو‌چندان می‌کند؛ چرا که پس از ناکامی‌ دشمنان داخلی و خارجی از آشوب‌های خیابانی و ادامه کار ویژه اغتشاش در سطح خیابان‌ها در سال گذشته، فضای جولان و اردوکشی خود را تغییر داده و در راستای فعالیت‌های ایران‌ستیزانه خود با استفاده از راهبرد عملیات روانی و هجمه‌های تبلیغی به ادامه دشمنی‌های خود در فضای رسانه و سایبر به منظور تشویش در افکار عمومی‌ علیه انقلاب اسلامی‌ می‌پردازند. بنابراین درک صحیح از اصول این نبرد ناهمگون دشمن از اولویت‌های دفاعی و سازوکار اساسی در مهندسی جنگ نرم قلمداد می‌شود.

بنابراین ضرورت نقد و بررسی و پرداختن به این مسئله از هر زمان دیگری برای آحاد جامعه و افکار عمومی‌ به ویژه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کشور بیش از پیش مطرح می‌گردد که در ادامه و در بخش بعدی به نقش عملیات روانی در جنگ نرم و شیوه و شگردهای دشمن و شناسایی آن‌که ‌از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است، خواهیم پرداخت.
علی قاسمی

منبع: جوان


11راهکار برای عبور از گذرگاه گناه
سؤال: در حال حاضر مشکل بسیاری از جوانان، مشکلات جنسی است مخصوصا در جوانان 18سال به بالا و بعضا متاسفانه امکان ازدواج برای آنان فراهم نیست، راه حل آن چیست؟

جواب:
برای کسی که به بلوغ جنسی رسیده و امکان ازدواج نداشته باشد چند راه کار وجود دارد که خود را در فضای گناه قرار ندهد.


1. حتی المقدور با توجه به وضعیت جسمانی خود، هفته‌ای دو روز (دوشنبه و پنج‌شنبه) روزه بگیرد، اگر برای او سخت است ماهی سه روز (پنج شنبه اول، آخر ماه و چهارشنبه وسط ماه) را روزه بگیرد که فقهاء بزرگوار در رساله‌های عملیه خود به آن توصیه فرموده‌اند. در هر حال پرخوری نکند، قبل از سیرشدن از طعام دست بکشد و تا گرسنه نشود غذا تناول نکند.

2. از خوردن غذای معطر، متنوع، آجیل خوری و... پرهیز کند.

3. لباس چسبان نپوشد و هرگز لخت و عریان نشود، حتی در حمام که کراهت دارد. (یعنی عورت در حمام پوشیده باشد بهتر است.)

4. از دیدن عکس‌های مبتذل و غیر محارم و به ویژه جنس مخالف پرهیز کند.

5. از گفتن و یا شنیدن جک و فکاهی‌های جنسی حذر کند.

6. با افراد غیر مجرد و یا مجردی که در این زمینه صحبت می‌کند نشست و برخاست نکند.

7. از اختلاط با زنان و یا مجالسی که مرد و زن بی‌موالات هستند اجتناب کند.

8. هرگز بیکار نباشد و به اشتغال بپردازد. «إِنَّ اللهَ یبغِضُ الشّابّ ُ الفارِغ» خداوند از جوان بی‌کار به غضب می‌آید.

9. به ورزش‌هایی که موجب عرق‌ریزی می‌شود بپردازد، مانند: کوه‌نوردی، دومیدانی، بسکتبال و...

10. در مجالس توسل و توجه به اهل بیت علیهم السلام شرکت کرده و به زیارت حرم‌های شریف ایشان برود.

11. با توجه بیشتر و مراقبه، نماز اول وقت اقامه کند.

منبع: سایت شخصی حجت‌الاسلام و المسلمین آقا تهرانی

لباس غرب یا برهنگی؟

این داستان را همه ما شنیده‌ایم ولی آیا تابه حال به معنی آن پی برده‌ایم؟


 
کریستین آندرستن داستانی دارد که مضمون آن به زبان خودمانی ما این است که دو خیاط به شهری وارد شدند و پادشاه رافریفتند که ما در فن خیاطی استادیم و بهترین لباس‌ها را که برازنده قامت بزرگان باشد می‌دوزیم. اما از همه مهم‌تر، هنر ما این است که می‌توانیم لباسی برای پادشاه بدوزیم که فقط حلال‌زاده‌ها قادربه دیدن آن هستند و هیچ حرامزاده‌ای آن را نمی‌بیند. بعداز کلی تعریف و مبالغه، پادشاه با خوشحالی موافقت کرد و دستورداد مقادیر زیادی طلا و نقر دراختیار خیاطان بگذارند برای دوخت‌‌ همان لباس سحرآمیز که تارش از طلا و پودش از نقره باشد.

خیاط‌ها طلا و نقره‌ها را گرفتند و کارگاهی طویل و عریض دایر کردند ولی بدون آنکه از پارچه و نخ و سوزن خبری باشد دست‌های خود را چنان ماهرانه در هوا تکان می‌دادند که می‌‌شد فکر کرد واقعا مشغول دوخت لباس هستند.

نخست وزیر به دستور پادشاه برای دیدن لباس نیمه کاره به کارگاه رفت اما هر چه نگاه کرد چیزی ندید و از ترس آنکه به حرامزادگی او کسی پی نبرد، آنرا تصدیق و کلی تعریف و مبالغه کرد. همچنین این اتفاق برای ماموران عالی رتبه هم پیش آمد و همه از آن تعریف می‌کردند، البته فقط به خاطر اینکه کسی به حلال‌زاده نبودن آن‌ها پی نبرد این حقیقت را پنهان می‌کردند.

تا بالاخره نوبت پادشاه رسید؛ اما او هم چیزی ندید و پیش خود گفت معلوم می‌شود در میان این همه فقط من حلال‌زاده نیستم،و از ترس آبرویش دهان به تعریف و تمجید گشود.

سرانجام جشنی در شهر برپا شد تا پادشاه لباس تازه خود را بپوشد و همه مردم آن را ببینند. مردم به عادت همیشه در دو سمت خیابان ایستادند و پادشاه برهنه با آداب تمام و آرامش و وقار از برابر همه عبور کرد، ولی جالب است که همه مردم از ترس آبرویشان از آن تعریف و تمجید می‌کردند در غیراین صورت همه به حلال زادگی نبودنشان پی می‌بردند.
 
همه به پادشاه به خاطر لباس جدید تبریک می‌گفتند. از میان جمعیت ناگاه کودکی فریاد زد؛ "اینکه لباس ندارد، چرابرهنه است؟"

هر چه مادر بیچاره خواست تا او را ساکت کند نتوانست و کودک این بار با صدایی بلند‌تر فریاد زد؛ "چراپادشاه برهنه است؟" کم کم یکی دو بچه دیگر هم همین را تکرارکردند و دیری نگذشت که جمعیت یکپارچه فریادزدند "چرا پادشاه برهنه است؟" و چرا...

***
من این داستان به ظاهر تکراری را ذکر کردم تا در حقیقت به آن برسم؛ اینک تمدن غرب، چنین وانمود می‌کند که می‌خواهد برای انسان لباس بدوزد. اما در حقیقت به جای آنکه لباس بر تن او بکند، او را برهنه ساخته است و هیچ کس جرئت نمی‌کند فریاد بزند که لباسی در کارنیست و حاصل این همه مد و پارچه و... برهنگی است.

آیا در این جهان که همه اسیر و شیفته تبلیغات غرب شده‌اند، مردمی پیدا می‌شوند که دلی به پاکی آن کودک داشته باشند تا فریاد بزند آنچه که به نام لباس غرب است پوشش نیست، بلکه برهنگی است؟

 
 غلامعلی حداد عادل


راهکارهایی برای جلوگیری از انتشار اطلاعات شخصی

با توجه به خطرات موجود در فضای مجازی و استفاده از رایانه و انواع لوازم الکترونیکی دارای حافظه، راهکارهایی برای جلوگیری از انتشار اطلاعات شخصی و امنیت کاربران ارائه می شود که به صورت مشروح به آن می‌پردازیم.

 

رایانه‌های شخصی

1. هنگام استفاده از سیستم عامل ویندوز (WINDOWS) حتما از فایروال (FIREWALL) نرم افزاری و آنتی‌ویروس (ANTI-VIRUS  ) استفاده نمایید و ترجیحا فایروال ویندوز روشن باشد.

2. برای استفاده از اینترنت حتما از دو اکانت (ACCOUNT) استفاده کنید؛ به این گونه که زمانی که رایانه شما به اینترنت متصل می‌شود با نام کاربری guest (مهمان) وارد شوید و زمانی که با نام کاربری ادمین(ADMIN) (مدیر سیستم) وارد می‌شوید، به اینترنت متصل نباشید.

3. تصاویر و فیلم‌های شخصی خود را به هیچ عنوان در هارد دیسک رایانه نگهداری نکنید. برای نگهداری این فایل‌ها از حافظه‌های جانبی یا دیسک‌های فشرده استفاده کنید و صرفا زمانی که سیستم شما به اینترنت متصل نیست از این اطلاعات استفاده کنید.

4. هنگام استفاده از اینترنت، یوزرنیم (USERNAME) و پس‌وردهای (PASSWORD) خود در سایت‌های مختلف را ذخیره نکنید و برای هر بار استفاده آنها را مجددا تایپ نمایید.

5. بعد از هربار استفاد از اینترنت، کوکی‌های (COOKIE) خود را پاک کنید.

6. هنگام خرید اینترنتی حتما از کیبرد مجازی (VIRTUAL KEYBOARD) خود سایت‌ها برای ورود کلمه عبور استفاده کنید.

7. برای خرید اینترنتی حتما از سایت‌های معتبر استفاده نمایید.

8. وب‌کم (WEB CAM) خود را فقط در موارد نیاز به سیستم متصل کنید و در بقیه موارد از سیستم جدا کنید.

9. هنگام استفاده از اسکنر (SCANNER)، سیستم شما به اینترنت متصل نباشد.

10. اطلاعات شخصی خود را ایمیل (EMAIL) نکنید.

11. هنگام استفاده از شبکه‌های مجازی و سایت‌های اینترنتی که نیاز به ثبت نام دارند، از هویت مجازی استفاده کنید و از درج اطلاعات شخصی خود، آدرس و تلفن جدا خودداری کنید.

12. تصاویر خود را در سایت‌ها قرار ندهید.

13.‌ از قفل اثر انگشتی (FINGER PRINT LOCK) نوت‌بوک‌ها (NOTEBOOK) و سایر وسایل جانبی استفاده نکنید.

 لوازم جانبی

1. زمانی که دوربین، موبایل و سایر لوازم جانبی خود را برای تعمیر به تعمیرگاه تحویل می‌دهید، حافظه آن را خارج کرده و در اختیار تعمیرکار قرار ندهید.

2. از خرید و فروش حافظه‌های جانبی و فلش‌مموری‌های (FLASH MEMORY) کارکرده جدا خودداری فرمایید.

3. تصاویر شخصی خود را به هیچ عنوان بر روی موبایل قرار ندهید.

4. زمانی که موبایل خود را برای تعمیر می‌فرستید، یک بک‌آپ (BACKUP) از آن روی مموری (FLASH MEMORY) گرفته، مموری را خارج کنید و موبایل را ریست (RESTART) کلی کنید و به تنظیمات کارخانه برگردانید تا تمام اطلاعات از جمله شماره تلفن‌ها از روی موبایل پاک شود. پیامک‌ها را نیز پاک کنید و بعد از تعمیر دوباره با استفاده از بک‌آپی که گرفته‌ایدکل اطلاعات شما بازیابی می‌شود.

5. اطلاعات شخصی و تصاویر خود را بر روی هاردهای اکسترنال (EXTERNAL HARD DRIVE) و لوح‌های فشرده (CD و DVD) نگهداری کنید و این وسائل را در حالتی که نیاز ندارید، از سیستم جدا کرده و در جای امن نگهداری کنید و هرگز هنگام استفاده به اینترنت متصل نباشید.




   1   2      >
به روایت لینک:
هات فان : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت منجی بشریت برای صاحب سایت محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.